prijediplomski
diplomski
Rođena sam 27. veljače 1986. godine u Pakracu. Osnovnu i srednju školu (gimnazija) završila sam u Zagrebu. U naslovno zvanje docentice u znanstvenom polju informacijske i komunikacijske znanosti birana sam 18. travnja 2023. godine na Hrvatskom katoličkom sveučilištu. Nastupno predavanje pod nazivom „Navike i motivi korištenja pametnih telefona kod adolescenata” održala sam na Hrvatskom katoličkom sveučilištu 14. ožujka 2023. godine. U znanstveno zvanje znanstveni suradnik u znanstvenom polju informacijske i komunikacijske znanosti birana sam 13. prosinca 2021. godine na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. U naslovno suradničko zvanje asistent birana sam 29. ožujka 2018. godine na Hrvatskim studijima sveučilišta u Zagrebu (danas Fakultet hrvatskih studija) u znanstvenom polju informacijske i komunikacijske znanosti.
Godine 2020. godine sam obranila doktorsku disertaciju pod nazivom „Uloga društvenih medija u promociji prava i zaštite životinja” te stekla akademski naziv doktorice znanosti iz znanstvenog područja društvenih znanosti, znanstvenog polja informacijske i komunikacije znanosti.
Godine 2021. zaposlila sam se kao poslijedoktorandica (danas viši asistent) na Hrvatskom katoličkom sveučilištu na Uspostavnom istraživačkom projektu kojeg financiraju Hrvatska zaklada za znanost (UIP-2019-04-7545) i Hrvatsko katoličko sveučilište (voditeljica projekta je izv. prof. dr. sc. Marina Merkaš) pod nazivom „Digitalna tehnologija u obitelji: obrasci ponašanja i učinci na razvoj djece”. Godine 2013. sam se zaposlila kao kustosica pripravnica u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Ondje sam surađivala u reviziji Zbirke crteža, grafika, plakata i radova na papiru i Reviziji Ateljea Kožarić. Surađivala sam na digitalizaciji Arhive Ivana Picelja te u realizaciji retrospektivnih izložbi Vojina Bakića i Julija Knifera. Stručni ispit za muzejsko zvanje dokumentarist položila sam 16. lipnja 2015. godine. Stručni rad u nakladi Muzejsko dokumentacijskog centra nosi naziv „Digitalizacija fototeke Zbirke Benko Horvat Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu” (2015).
Stekla sam akademski naziv magistre edukacije kroatologije 2012. godine na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu (danas Fakultet hrvatskih studija). Diplomski rad nosi naziv „Marulićev odnos prema antičkoj duhovnoj kulturi na primjeru Davidijade”. Iste sam godine stekla akademski naziv magistra komunikologije. Diplomski rad novi naziv „Obitelj na internetu: komunikacija, identitet, imidž i komercijalizacija”. Akademski naziv magistra muzeologije i upravljanja baštinom stekla sam 2013. godine na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Diplomski rad nosi naziv „Virtualne staroegipatske zbirke: Croato-Aegyptica i mogućnosti međunarodne suradnje”.
Nastavu sam kao vanjski suradnik počela izvoditi na Hrvatskim studijima (danas Fakultet hrvatskih studija) od akademske godine 2013/2014 na kolegiju Društveni mediji. Akademske godine 2018/2019, 2019/2020 te 2020/2021 sam izvodila nastavu na kolegiju Začetnici komunikologije i njihova djela. Akademske godine 2019/2020 izvodila sam nastavu na kolegiju Povijesni pregled istraživanja masovne komunikacije. Od akademske godine na 2022/2023 na Fakultetu hrvatskih studija izvodim kolegije Sociološki aspekti masovne komunikacije, Pravni aspekti masovne komunikacije, Koncepti i teorije istraživanja medijskih učinaka. Na Hrvatskom katoličkom sveučilištu sam uvela i izvodila kolegije Vizualna komunikacija te Internetski aktivizam tijekom akademske godine 2020/2021, 2021/2022 i 2022/2023 na Odjelu za komunikologiju. Na Odjelu za psihologiju sam uvela kolegij Komunikacijske i prezentacijske vještine kojega sam počela izvoditi u zimskom semestru akademske godine 2023/2024. Nastavu izvodim i na Grafičkom fakultetu u Zagrebu od akademske godine 2020/2021 i to na kolegijima: Komunikologija, Poslovna komunikologija, Komunikologija grafičkog dizajna, Vizualne komunikacije i Medijska komunikacija.
Tijekom 2023. godine bila sam voditeljica jednogodišnjeg znanstvenog projekta Hrvatskog katoličkog sveučilišta „Sreća nije u stvarima: uloga medija, roditelja i vršnjaka u oblikovanju materijalizma kod djece” (HKS-2023). Također, tijekom 2023. bila sam voditeljica stručnog projekta „Obiteljski i individualni plan korištenja medija: interaktivna savjetodavna mrežna stranica” kojeg financira Agencija za elektroničke medije. I dalje sam suradnica sam na projektu Hrvatske zaklade za znanost (UIP-2019-04-7545) „Digitalna tehnologija u obitelji: obrasci ponašanja i učinci na razvoj djece”.
Pohađala sam dvije ljetne škole iz metodologije istraživanja u Europi i to GESIS Summer School: Survey, Sampling and Weighting (17-21 kolovoz, 2020.) u Kölnu, Njemačka te Summer School Utrecht: Survey Research - Design, Implementation and Data Processing (15-19 kolovoz 2022), Utrech, Nizozemska.
Održala sam jedno pozvano predavanje 2022. godine u SAD-u pod nazivom „Child Centred Parenting in the Digital Age” u organizaciji Center for Social Concerns na Sveučilištu Notre Dame, South Bend, Indiana.
Do sada sam samostalno ili kao koautor izlagala izlagala na devetnaest konferencija s međunarodnom recenzijom (UK, Grčka, SAD, i dr.) te na dvije konferencije s domaćom recenzijom. Objavila sam 18 radova u znanstvenim časopisima i zbornicima skupova te jedno poglavlje u knjizi.
Dobitnica sam nagrade na najbolji rad mladog autora (Best Young Researcher Paper, 2023) časopisa Primenjena psihologija Filozofskog fakulteta u Novom Sadu za rad The children’s motivation for digital technology use: parents and children’s perspective (autori: Varga, Vanesa i Kotrla Topić, Marina).
Objavila sam jednu stručnu monografiju Primošten: Gospa od Loreta koja je objavljena u nakladi Općine Primošten 2017. godine.
Stekla sam dva uvjerenja o osposobljavanju na Pučkom otvorenom učilištu Algebra i to uvjerenje o osposobljavanju za specijalisticu za internetski marketing 2017. godine te web dizajnericu 2018. godine.
Služim se softverskim programom IBM SPSS. Koristila sam baze M++ i S++. Koristila sam Google Ads i Google Analytics Solutions softver. Vodila sam društvene mreže i mrežne stranice za poduzeća i znanstvene projekte. Do sada sam u svom znanstvenom radu primjenivala metode intervjua, fokus grupa, anketa, dnevničkih studija i opažanja. Moji interesi uključuju medijske učinke i internet.
Characteristics of smartphone use and bullying behaviors among children in Croatia
Ometanje tehnologijom u interakcijama roditelj-dijete: pristupi, izazovi i ograničenja mjerenja konstrukta
Prikaz rezultata projekta „Digitalna tehnologija u obitelji: obrasci ponašanja i učinci na razvoj djece“
Korištenje mobitela u interakcijama s djetetom i roditeljska medijacija: mišljenje i ponašanje roditelja djece u ranoj adolescenciji
Smartphone use and communication in Croatian families with adolescents
Longitudinal association among smartphone use, problem behaviors and well-being in Croatian adolescents
Komunikacija o kupovnim željama između djece i njihovih roditelja u Hrvatskoj
Perspektiva djece u Hrvatskoj o materijalizmu i vrijednostima koje su važnije od materijalizma
Posjedovanje pod utjecajem vršnjaka: Istraživanje trendova o materijalnim dobrima među adolescentima u Hrvatskoj
The relationship between the risk of smartphone addiction, technoference in parent-child interactions, and problem behaviours in children
Family communication and children’s problematic behaviours: Can technoference in parent-child interaction be a clamp?
Relationship between generalized problematic internet use, the quality of a parent-child relationship, and conflict over smartphone use in Croatian adolescents
Predstavljanje projekta „Obiteljski i individualni plan korištenja digitalnih medija – interaktivna savjetodavna mrežna stranica“
„Dosadne su i uskoče u bilo koji trenutak” – perspektiva djece u Hrvatskoj o reklamama
#challengeaccepted – povezanost motiva za korištenje i aktivnosti na pametnim telefonima sa sudjelovanjem u vrialnim izazovima kod adolescenata
„Što više markirane robe nosiš, to ćeš imati više prijatelja” – djeca u Hrvatskoj o materijalizmu
Predstavljanje projekta „Obiteljski i individualni plan korištenja digitalnih medija – interaktivna savjetodavna mrežna stranica“
Povezanost korištenja pametnog telefona s tjelesnim zdravljem, dobrobiti i školskim uspjehom djece osnovnoškolske dobi
Parental permissiveness, emotional regulation, smartphone use and technoference in the parent- child relationship
Child-Parent Communication on Child Purchase Wishes
Screen-based activities among children in Croatia: A media diary approach
Povezanost korištenja pametnog telefona s problema u ponašanju i emocionalnim problemima kod adolescenata
Daily patterns of smartphone use: an ESM study with Croatian children and youth
Analysis of Tolerance in Six European Mediterranean Countries
Children’s and Parents’ Perspectives on the Effects of Children’s Digital Technology Use
The relationship of children's smartphone use with well-being and school achievement
Pregled istraživanja o povezanosti korištenja digitalne tehnologije i razvoja djece
Children’s motivation for digital technology use: parents and children’s perspective
Analysis of Tolerance in Six European Mediterranean Countries
Is my digital device bringing me down? The association of digital technology use in children and their daily mood
I am ignored, and i feel angry! - children’s perception and experience of technoference in the parent-child relationship
Relationship between parental mediation and problematic Internet use in adolescents
Roditeljsko korištenje mobitela i dobrobit djece
"Digitalna tehnologija u obitelji: obrasci ponašanja i učinci na razvoj djece" - prikaz rezultata kvalitativnih istraživanja s djecom i roditeljima
Povezanost roditeljskog ometanja mobitelom i sukoba oko dječjeg korištenja mobitela s dobrobiti djece
The Association of Smartphone use with Children's Well-being and School Achievement
Can I use it? No! - Parental mediation, the quality of the parent-adolescent relationship, and conflicts about adolescents’ smartphone use
Child Centered Parenting in the Digital World
Antropomorfizirane mačke na stranicama Facebooka
Povezanost ometanja interakcija roditelj-dijete zbog korištenja pametnog telefona i problematičnih ponašanja kod djece
Korištenje digitalnih uređaja među djecom – Što nam pokazuju podatci iz dječjih dnevnika medija?
Digital Technology Use during the COVID-19 Pandemic and Its Relations to Sleep Quality and Life Satisfaction in Children and Parents
Discourse Analysis of YouTube Vlogs Related to Croatian Islands
Roditeljska medijacija dječjeg korištenja digitalnih uređaja: „…ja ga uvijek moram od toga odmicati.“
Children’s motivation for digital media use
What Consequences of Children’s Digital Device Use Do Parents and Children See? – Focus Group Approach
Parents’ and children’s perspective on rules for digital technology use in the family
Stavovi korisnika stranica Facebooka udruga za zaštitu životinja o ulozi Facebooka u promociji prava i zaštite životinja
Uloga društvenih medija u promociji prava i zaštite životinja
Semiotika putovanja na Instagramu
Ometanje digitalnom tehnologijom u roditelja i dobrobit djece i roditelja tijekom pandemije bolesti COVID-19
Rezultati online istraživanja "Mišljenje studenata o korištenju digitalne tehnologije"
Rezultati istraživanja "Korištenje digitalne tehnologije u obitelji" tijekom pandemije bolesti COVID-19
Komunikacija hrvatskih nogometnih klubova na društvenim mrežama
Komunikacija na društvenoj mreži Facebook s aspekta menadžera za društvene mreže
Međuvršnjačko nasilje na društvenim mrežama
Povjerenje kupaca prema oglašavanju kozmetičkih proizvoda na YouTube-u
Community management - alat u odnosima s javnošću
Stavovi studenata prema zanimanju Instagram blogera
Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti
Izborne kampanje 2015. i 2016. godine: analiza obilježja naslova i toniranje vijesti na dnevnoinformativnim portalima
Virtualna groblja kao čuvari sjećanja na umrle
TripAdvisor User-generated Content about Croatian Islands
Primošten: Gospa od Loreta
Izražavanje emocija u poslovnoj internetskoj komunikaciji
Semiotic Analysis of ''Instagram Wanderers'': Self Reflecting Conquerors
Video games as an education tool
The role of new media technologies in helping people who suffer from social phobia
Facebook: The Good, the Bad or the Ugly?
Virtualne zbirke staroegipatskih predmeta : Croato-Aegyptica Electronica i mogućnosti razvoja
Varga, Vanesa; Plenković, Mateja; Merkaš, Marina // Communication about Purchase Desires between Children and Their Parents in Croatia // Social sciences, 13 (2024), 97; 1-16
Varga, Vanesa; Žulec, Ana; Bodrožić Selak, Matea; Merkaš, Marina // The relationship of children's smartphone use with well-being and school achievement // Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, (2022), 33; 207-243. doi: 10.21857/yvjrdcv11y
Varga, Vanesa; Kotrla Topić, Marina // Children’s motivation for digital technology use: parents and children’s perspective // Primenjena psihologija, 15 (2022), 3; 305-326. doi: 10.19090/pp.v15i3.2378
Voditeljica projekta Sreća nije u stvarima: uloga medija, roditelja i vršnjaka u oblikovanju materijalizma kod djece (HKS-2023)
Suradnica projekta Digitalna tehnologija u obitelji: obrasci ponašanja i učinci na razvoj djece (UIP-2019-04-7547)