Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Među djelatnosti Fakulteta hrvatskih studija pripada znanstveno-istraživačka i stručna djelatnost s posebnim fokusom na hrvatsku jezik.

Centar za učenje hrvatskoga jezika osnovan je odlukom Fakultetskoga vijeća 4. prosinca 2020. o donošenju Statuta Fakulteta hrvatskih studija. Njime je određen kao ustrojna jedinica Fakulteta koja se bavi nastavnim i stručnim radom te razvijanjem stručnih i inih studijskih programa u povezanosti s praksom, izvodi program osposobljavanja i usavršavanja u hrvatskom jeziku kao dio sustava cjeloživotne naobrazbe i priprema studijski program preddiplomskoga stručnoga studija hrvatskoga jezika.

U Centru se poučava hrvatski standardni jezik kao sredstvo javnoga sporazumijevanja, kao bitna sastavnica kulturnoga identiteta i nacionalno sredstvo izražavanja kulture. Svojim djelovanjem Centar promiče interkulturalnost i višejezičnost u Europi kao njezina identitetska obilježja.

Osim klasičnoga načina učenja hrvatskoga jezika u fakultetskim predavaonicama, polaznici Centra uče i usvajaju hrvatski jezik sudjelovanjem u različitim zajedničkim aktivnostima sa zaposlenicima Centra.

Voditeljica Centra: doc. dr. sc. Antonia Ordulj


03/07/2024

Projekt Student mentor za studente iz kvote Hrvata izvan Republike Hrvatske

U Centra za učenje hrvatskoga jezika pri Fakultetu hrvatskih studija osmišljen je projekt vršnjačke podrške studentima 1. godine. Cilj je projekta kroz vršnjačku pomoć domicilnih studenata pružiti podršku studentima iz kvote Hrvata izvan RH u prilagodbi na hrvatski visokoškolski obrazovni sustav i studentski život kako bi se olakšala socijalizacija i asimilacija studenata u novu sredinu te povećalo zadovoljstvo studijem. Osim toga, domicilni studenti u mogućnosti su pružiti i jezičnu podršku studentima 1. godine iz kvote Hrvata izvan Republike Hrvatske kroz individualan ili grupni rad i mentoriranje. Potonje je osobito važno s obzirom na to da studenti iz kvote Hrvata izvan Republike Hrvatske, posebice oni iz prekomorskih zemalja, najčešće pripadaju skupini nasljednih govornika s ponešto slabije razvijenom jezičnom i komunikacijskom kompetencijom. Studenti mentori mogu biti studenti kroatologije koji su položili ispit Poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika na kojem su stekli osnovne spoznaje o procesu ovladavanja inim jezikom te radu u nastavi s neizvornim govornicima hrvatskoga jezika. Studentica 1. godine diplomskoga studija psihologije Ana Klišanin uključena je u projekt te ju je tijekom zimskoga i ljetnoga semestra akademske godine 2023./2024. mentorirala studentica kroatologije Anja Tkalec čime je stjecala praktično iskustvo, pedagoške i glotodidaktičke kompetencije u radu s neizvornim govornicima. Osim na odabranim jezičnim temama, studentica mentorica upoznala je Anu s radom fakulteta i studentskim obavezama. U sklopu kolegija Hrvatski za neizvorne govornike 1 naša Anja održala je i ogledni sat s neizvornim govornicima na temu lokativa. Za svoj trud nagrađena je  potvrdom koja se unosi u Dopunsku ispravu po završetku studija.  Čestitke našim studenticama na uspješnoj realizaciji projekta!

 

Popis obavijesti